Wie zijn wij?

Voetbalpapa’s

Toeval of niet maar de meeste van onze trainers zijn voetbalpapa’s ( = met voetballende zoontjes ). Veel clubs op hoger niveau willen af van de papa’s ( of mama’s ) die als trainer fungeren terwijl wij die mensen net graag zien komen, weliswaar onder bepaalde voorwaarden. Ik ben zelf papa van een voetballend zoontje en mijn ervaring met andere voetbalpapa’s als trainer is dat ze een groot engagement tonen voor hun kind, de ploeggenootjes en de kwaliteit van begeleiding in het algemeen. Iedere ouder wil uiteindelijk toch het best voor zijn/haar kind, niet? Vaak zien we bij de jongste/beginnende voetballertjes ook erg jonge trainers die wegens allerlei toch net iets gevoeliger zijn voor het afhaken als trainer, ik heb er op 25 jaar veel zien komen en evenveel zien gaan. Nog niet lang geleden ben ikzelf geconfronteerd met een feit dat ik mijn eigen zoon niet mocht trainen bij een club. Dit is meer het gevolg van een algemene regel dan het gebruiken van gezond verstand. Eigenlijk geeft een club daarmee aan dat een papa als trainer niet betrouwbaar zou zijn, zijn eigen kind zou voorsteken, aan vriendjespolitiek zou kunnen doen en wie weet wat nog allemaal. Ik vind deze ‘regel en benadering’ in elk geval een belediging voor de betrokken kandidaat trainers en zo voelde ik dat ook aan. De absurdheid ( en de gemiste kans voor die clubs want ze sturen daarmee soms ook heel kwalitatieve trainers door, alsof het aanbod al groot is? ) van die benadering werd me duidelijk als ik onlangs bij de Nationale ploeg van Nederland Daley Blind zag spelen met zijn papa Danny Blind als trainer ! Bij een Nationale ploeg !!! Bij duiveltjes of pre-miniemen zou dit dus niet kunnen ??? Wij doen daar alvast niet aan mee en geven oprechte en kwalitatieve kandidaat-trainers de kans.

Voorwaarden voor de voetbalpapa’s

Wij maken niet de fout om iedereen over dezelfde kam te scheren en ervan uit te gaan dat elke trainer zijn eigen kind wil bevoordelen. We geloven dat onze voetbaltrainers zich heel neutraal kunnen opstellen en hun kwaliteiten als trainer ten volle benutten om elk spelertje van onze Act2Prevent Voetbalschool beter te maken. Moest het toch gebeuren dat er onregelmatigheden gebeuren zullen we het niet nalaten om de betrokken persoon daarover aan te spreken.

Opleiding voor duiveltjestrainers

De trainers aan onze voetbalschool hebben allemaal een interne opleiding gekregen via onze opleiding voor duiveltjestrainers
Dit heeft heel veel voordelen naar de synchronisatie van onze trainingen, opbouw en progressie van de inhoud ed. Herkenbaarheid is erg belangrijk voor jonge kinderen, binnen ons team van trainers spreken we eenzelfde voetbaltaal zodat het kind zich snel thuis voelt, ook als we onderling van trainer of groep wisselen.
Dit zijn onze gekwalificeerde trainers:
Willem Timmermans
Jens De Cat
Rachide Yachou
Jochen Schoofs
Mitchel Rey

Naast onze ‘vaste trainers’ bij de Champ-fomule doen we ook wekelijks dienst op een aantal externe trainers ( meestal voor de retro-formule ) die passen binnen de visie van onze opleiding.

Kandidaat trainer aan onze Act2Prevent Voetbalschool? Stuur je cv en motivatie naar info@act2prevent.com