Wanneer?

Trainingsmomenten

De kinderen van de Champ-formule ( onze vaste spelertjes ) trainen op dit moment op woensdag op het kunstgras van FC Zemst van 14-16u.

In het weekend hebben ze 2 of 3 trainingsmomenten ( of een vervangend oefenwedstrijdje ) : op zaterdag trainen we op de Wilrijkse Pleinen te Antwerpen ( augustus, september, oktober ) van 13.30u tot 15.30u en ’s avonds van 17-19u op het kunstgras van FC Kontich ( augustus – september ). Tijdens de wintermaanden ( november tot eind maart ) trainen we op zaterdag indoor ( sporthal Aartselaar : 10-12u of Mortsel 14-16u ).

Op zondag trainen we ’s morgens van 10-12u indoor in de sporthal van Hove ( van september tot eind maart ) en in de namiddag ( vanaf oktober tot eind maart ) van 13.30u tot 15.30u op het kunstgras van Kontich. De overgang van zaterdagavond naar zondagnamiddag heeft te maken met het feit dat we onze kinderen alleen bij daglicht willen laten trainen.

De ‘externe’ kinderen die de kickstart of retro formule nemen worden ingeschakeld op de weekendtrainingen van zaterdag of zondag, 2 trainingen per week ( woensdag en 2 keer in het weekend ) traint de ‘Champ’ –formule dus apart en 1 keer per week samen met de andere formules.

We zijn erg afhankelijk van de beschikbare accommodaties dus de locaties kunnen wel eens wijzigen, bedoeling is sowieso om te trainen op kunstgras en in zaal en dit zoveel mogelijk overdag. Aangezien we ons richten op deelnemers uit het Antwerpse en voetballertjes hebben van over gans de provincie verspreiden we onze locaties zodanig zodat niet altijd dezelfde mensen ver moeten rijden en anderen altijd kortbij zitten.

Gezien het een belangrijk principe is van onze Act2Prevent Voetbalschool dat onze kinderen langer op het veld moeten staan dan in de auto zitten is het de bedoeling dat onze spelertjes zelden of nooit langer dan 30’ moeten rijden per traject. De verhouding van de verplaatsing tov. de trainingsduur ( 2 uur per training ) blijft dan ½ , wat een stuk redelijker is dan de situatie waar veel talentvolle kinderen in vertoeven.

Op dit moment kijken we uit naar een vaste thuisbasis in het Antwerpse, heel specifiek een bedrijfsruimte/hangar/overdekte ruimte ( met sanitair ) waar we indoor op kunstgras kunnen trainen. Moest je zo’n geschikte locatie weten laat het ons zeker weten op info@act2prevent.com

Judo- trainingen

judo

1 tot 2 keer per maand beoefenen de spelertjes van onze Champ- formule judo, op dit moment op een dinsdagavond te Wilrijk. We kiezen voor deze aanvulling omwille van het vele duw- en trekwerk in judo ( duelvormen, stevigheid, functionele kracht, flexibiliteit ) en het leren vallen.

Onze kinderen reageren erg enthousiast en geven ons het idee dat het voor hun ook een vorm van teambuilding is waar ze zich eens kunnen uitleven in oefenvormen die verschillend zijn van hun wekelijkse techniektrainingen.

We bekijken de combinatie voetbal –judo niet als een experiment en hebben het plan dit door te trekken ( zelfs intenser te maken ) naar de komende jaren. We zien daarbij ook heel wat voordelen naar hun verdere fysieke ontwikkeling en zelfs blessurepreventie omdat flexibiliteit vaak een vergeten topic is in de klassieke voetbalopleidingen.

Andere sporten

Aangezien onze kinderen reeds op jonge leeftijd heel wat uren spenderen aan het voetballen raden we de ouders aan om tussendoor en op vrije momenten met hun zoontje andere activiteiten en/of sporten te beoefenen. Voor hun algemene ( fysieke/mentale ) ontwikkeling zijn sporten zoals zwemmen, turnen, basketbal, tennis, atletiek, … zeker een aanrader !