Voor wie?

Talentvolle voetballertjes geboren in 2012 – 2013 – 2014 – 2015 – ……

Wij richten ons in 1ste instantie op kinderen met talent voor voetbal en dit vooral omdat het aanbod vanuit de vele voetbalclubs en andere voetbalscholen voor ‘alle kinderen die graag voetballen’ al bijzonder groot is.

Onze voetbalschool is voor een groot stuk ontstaan vanuit de vraag van ouders naar een kwalitatieve opleiding waar hun talentvolle kind zich ten volle kan ontwikkelen, ervan uitgaande dat ze meer uitdaging en progressiemarge hebben tussen kinderen van soortgelijk niveau.

Onze enorme groei op korte tijd getuige van het feit dat de vraag naar kwalitatieve opleidingen groot is en het aanbod eerder klein. We maken geen geheim van onze principes en hoe wij werken om het potentieel van onze deelnemers te benutten, op die manier hopen we ook onrechtstreeks een meerwaarde te betekenen voor de kinderen die bij andere clubs (die ons voorbeeld volgen ) spelen.

We hebben maar 2 handen, kunnen maar een klein aantal kinderen zelf trainen en zijn verplicht om daardoor keuzes te maken. Door het geven van opleidingen aan duiveltjestrainers hopen we tevens onze collega’s bij te scholen in onze visie en dit in het voordeel van hun spelertjes. Op die manier hopen we niet alleen het niveau van onze eigen deelnemers op te krikken maar van het duiveltjesvoetbal in het algemeen.

Onze voetbalschool is oorspronkelijk gestart met kinderen geboren in 2008 maar wat sneller dan verwacht zijn er kinderen van 2009 bijgekomen en ondertussen zijn onze oudste spelertjes (seizoen 2020/2021 – U9) van geboortejaar 2012. Bedoeling is om er elk seizoen een geboortejaar aan toe te voegen maar veel zal afhangen hoe één en ander evolueert. (locatie, trainers, aantal spelers, …)

Voor het seizoen 2020/2021 hebben we voor het eerst geen U10 ploeg maar we sluiten niet uit dat we met onze huidige kinderen wel weer doorgroeien naar U10. Bedoeling is om onze U10 ploeg 5v5 te laten spelen en 8v8 zoveel mogelijk te vermijden. Binnen onze visie vinden we het (nog) niet opportuun om zulke jonge kinderen reeds op een veel te groot (en kindonvriendelijk) veld te laten spelen met zulke grote aantallen (1 speler heeft de bal = 15 spelers NIET).

Onze U8 in actie tegen AA Gent

‘ Hoe weet ik of mijn kind talentvol is’?

Dit lijkt me de meest logische vraag om te weten of je kind in aanmerking komt voor onze voetbalschool. Gezien de nog erg jonge leeftijd leggen we de lat niet extreem hoog, we kunnen niet verwachten dat een 5 of 6-jarige beginneling de skills van een Ronaldo heeft. We kijken dus niet alleen naar het beginniveau maar vooral naar de progressie dat het kind maakt. Pikt het de technieken snel op? Is het gretig en leergierig?

Onze voetbalstages tijdens de vakanties zijn een ideale gelegenheid om te bekijken of het kind talentvol is, we hebben dan gemiddeld een 16-tal trainingsuren per week om één en ander te doorlopen en te beoordelen.

Je kan ook een testtraining bij ons aanvragen. ( 20 euro per training – in kleine groepjes )

Selectiecriteria voor kind en … ouders !

Voor ons is niet alleen de kwaliteit van het kind belangrijk maar ook de rol van de ouders. Bedoeling is dat ouders ten volle achter onze principes staan alvorens zich aan te sluiten bij de Act2Prevent Voetbalschool. Dit zal altijd op voorhand met je doorgenomen worden om nadien met een vlotte werking te kunnen vervolgen. Heel specifiek vragen we aan de ouders om een voorbeeld te zijn op het gebied van ‘lifestyle’, we willen immers goede voetballers opleiden in een gezonde en sportieve omgeving. Gezonde voeding en dranken, voldoende rust, goede lichaamshygiëne ( bv. tandverzorging ) zijn een aantal punten die bij ons hoog staan aangeschreven. We hopen dat je als ouder het belang inziet van de voorbeeldfunctie die je hebt en de voordelen voor je kind.

bn_gezondscoort

Welke regio?

De Act2Prevent Voetbalschool richt zich op talentvolle kinderen uit de regio Antwerpen – Mechelen – Vlaams Brabant.

Eén van onze belangrijke principes is dat onze spelertjes langer op het veld staan dan in de auto zitten. Gezien we telkens 2 uren trainen geeft dit wel wat marge voor kandidaten die niet meteen in onze voorgestelde regio wonen.

Zelfs met een traject van 45’ is de verhouding verplaatsing/effectieve trainingstijd nog altijd redelijker dan wat we in veel gevallen van elite spelertjes ( spelertjes actief bij onze 1ste klassers ) ondervinden, al blijft dat niet meteen een aanrader. In het weekend trainen we soms 2 keer per dag met een uurtje pauze tussen ( zoals op onze voetbalstages ) wat de verplaatsing en de inspanningen weer net wat interessanter maakt.

Voordeel van onze trainingsdagen en uren is dat je minder te maken zal krijgen met verkeersproblemen dan bv. op een donkere en regenachtige weekavond.

Hoe ver rij jij om je kind een goede voetbalopleiding te geven?