Concept

Act2Prevent Voetbalschool

Welkom op de website van de Act2Prevent Voetbalschool, een unieke benadering in de voetbalopleiding van erg jonge spelertjes.

Mijn naam is Willem Timmermans, kinesitherapeut – UEFA A gediplomeerde en reeds meer dan 25 jaar actief als voetbaltrainer op alle niveau’s. Je zal me in de voetbalwereld ook herkennen als opleider van duiveltjestrainers en in mijn job als kinesitherapeut heb ik een eigen DVD op de markt en geef ik oa. ook opleidingen en demotrainingen mbt. blessurepreventie en krachttraining in voetbal. Meer info over mezelf en mijn (beroeps)activiteiten kan je ook vinden op www.beweginginpraktijk.be en www.act2prevent.com .

jens_willem
Jens De Cat (links) en Willem Timmermans (rechts)

Benutten van potentieel

Tot 2015 was ik actief binnen het clubvoetbal en een aantal goede redenen hebben me aangezet tot het opstarten van de Act2Prevent Voetbalschool. Als je onze principes doorleest zal je ondervinden dat we ons op een aantal voorname punten onderscheiden van de klassieke opleidingen. De rode draad in onze opzet is het benutten van het potentieel van jonge talentvolle voetballertjes. We gaan er immers vanuit dat er wekelijks erg veel talent rondloopt op onze voetbalvelden maar dat het zich om verschillende redenen niet of niet voldoende kan ontwikkelen. Met onze voetbalschool richten we ons op erg jonge voetballertjes met talent en naar hun ouders die begrijpen dat onze principes alleen maar voordelen hebben voor de ontwikkeling van hun kind.

Prijsuitreiking Borginsole Cup U10 door Wesley Sonck

Waar maken we het verschil bij de Act2Prevent Voetbalschool?

Soms is het beter om anderen te laten oordelen over de uiteindelijke resultaten van onze begeleiding, we willen toch al het volgende meegeven :

– We tonen gemeende interesse in het erg jonge kind en begrijpen dat je reeds op heel jonge leeftijd een belangrijke basis kan leggen voor hun verdere voetbalopleiding.

– We willen kinderen uit onze omgeving een kwalitatieve opleiding garanderen die ze verdienen. Vaak moeten kinderen met talent meermaals per week half Vlaanderen doorkruisen om een betere opleiding te krijgen. De voetbalwereld kan erover discussiëren of de verre verplaatsingen opwegen tegen de meerwaarde in opleiding of niet, in elk geval is dit de wekelijkse realiteit voor veel voetballertjes van 6-7-8 jaar … Wij bieden een oplossing voor talentvolle spelertjes uit het Antwerpse om kort in de buurt een opleiding van hoog niveau te genieten. We zien onze deelnemers veel liever op het veld staan en minder in de auto zitten op weg naar …

– We willen het schoolgaande kind zo weinig mogelijk belasten tijdens de week en zoveel mogelijk de vrije momenten benutten op woensdag, in het weekend en de schoolvakanties.
– We wensen zo veel mogelijk te trainen onder ideale omstandigheden zoals kunstgras ( we trainen ook blootvoets ) en zaaltrainingen omdat dit hun ontwikkeling ( bv. snelheid van uitvoering, overzicht, … ) als voetballer ten goede komt.

– Niet het niveau van het eerste elftal van je club zal de kwaliteit van de opleiding van je kind bepalen, wel zijn persoonlijke trainer, de nabije omkadering, visie en opbouw. Geen twijfels omtrent wat je bij ons mag verwachten, wel een team van vaste trainers die dezelfde principes beheersen en toepassen, geen opleidingsplan op de PC ( op papier ) maar wel op het veld, niet elk jaar bang afwachten wie je trainer zal worden en hoe ( of? ) deze verder bouwt op het voorgaande jaar, … Stabiliteit, duidelijkheid, een goede communicatie en een opleidingsplan ( in de praktijk/op het veld ! ) voor meerdere jaren is wat je bij de Act2Prevent Voetbalschool kan verwachten.

Meer

Ploegfoto ‘Champ-formule’

Hoe ver rij jij om je kind een goede voetbalopleiding te geven?